Targi i eventy

Znamy laureatów II edycji(2).png

Dolce Vita, czyli podsumowanie II edycji konkursu Jawor-Parkiet Design Awards po włosku

Zaczęliśmy z grubej rury…
Witając gości Antoni Jan Gawiński, Prezes Jawor-Parkiet pogratulował laureatom. Jak powiedział - Mam nadzieję, że wyjątkowe miejsca kultury i sztuki na trasie naszej włoskiej podróży przyniosą chwile piękne i niezapomniane. Delektujmy się nimi wspólnie.
Po wylądowaniu na lotnisku w Mediolanie ruszyliśmy do niezwykłego miejsca – Muzeum Ferrari w Modenie. Ferrari to kwintesencja samochodu marzeń, auta wywołującego "efekt wow” za każdym razem, gdy pojawi się na ulicy, a założyciel marki, Enzo Ferrari to człowiek legenda. W muzeum, w jego rodzinnym mieście można dowiedzieć się wiele o nim samym oraz oczywiście o samochodach. Na kilkuset metrach kwadratowych znajduje się kilkadziesiąt kultowych pojazdów. Od samego patrzenia można było nabawić się bólu głowy. Podziwialiśmy m.in. genialne projekty Pininfariny, a także architekturę muzeum. Inspirowana kształtami samochodów Ferrari koncepcja Jana Kaplickiego została ukończona przez Andrea Morgante. Duże wrażenie sprawił oryginalny aluminiowy dach, a dociekliwi dowiedzieli się, dlaczego w gmachu muzeum króluje kolor żółty, a nie charakterystyczny dla marki czerwony.

Uhonorowanie laureatów po królewsku
Wieczór przyniósł uroczyste wręczenie nagród laureatom konkursu, które odbyło się w pod niebem restauracji hotelu Relais de Charme Tabiano Castellona.
Antoni Jan Gawiński, Prezes Jawor-Parkiet podsumował tegoroczną edycje konkursu - Tegoroczna edycja konkursu pokazała, jak się on rozwija. Otrzymaliśmy dużo więcej interesujących projektów niż rok wcześniej. W ocenie jurorów wznieśliśmy się na wyższy poziom, a zwycięskie prace także kreują wnętrzarskie trendy. Ponownie spotkaliśmy się także z uczestnikami wcześniejszej edycji. To cieszy, bo to znak zaangażowania w markę, produkt, który jednocześnie odpowiada artystycznej wizji i gwarantuje jakość. Jeszcze raz gratuluję.
Prezes podziękował także patronom konkursu - Dziękuję Stowarzyszeniu Architektów Polskich SARP oraz redakcji magazynu Dobre Wnętrze za patronat, realne wsparcie organizacji i promocji konkursu. To zaangażowanie ma dla nas ogromne znaczenie dla zwrócenia uwagi branży kreatywnej na konkurs, jak i potwierdzenia jego wysokiego poziomu.
Wręczając statuetki i dyplomy laureatom Janusz Gawiński, Dyrektor Generalny Jawor-Parkiet dodał - Organizując konkurs oczekiwaliśmy od uczestników świeżego spojrzenia na możliwości aranżacyjne podłóg z naszej oferty. W Jawor-Parkiet chcemy promować dobre wzornictwo. Liczymy, że udział w naszym konkursie umożliwi Państwu zarówno rozwój biznesu i promocję dorobku zawodowego w branży. Jeszcze raz gratuluję.
Kameralne grono i wyjątkowe miejsce dały możliwość lepszego poznania się. Spotkanie było okazją do rozmów o naszej firmie, pracy projektantów i wzajemnych oczekiwaniach.

Food Valley – historia Włoch zamknięta w smaku
Drugiego dnia naszych krótkich włoskich wakacji zaprosiliśmy naszych gości w podróż do świata tradycji kulinarnej regionu Emilia Romania. Food Valley we Włoszech to prawdziwa kraina smaków, która słynie z legendarnych produktów i przepisów, znanych na całym świecie. Od kulis przyjrzeliśmy się produkcji Parmigiano Reggiano i skosztowaliśmy tego lokalnego przysmaku. Drugi przystanek na trasie to rodzinna wytwórnia szynki parmeńskiej, gdzie prześledziliśmy proces jej dojrzewania i tajniki wytwarzania. Degustacje w towarzystwie lokalnych producentów to nie koniec rozpieszczania kubków smakowych! Po południu, podczas lunchu z widokiem na zamek Torrechiara, odbyła się praktyczna lekcja foodpairingu dań i win. Wiedzę o lokalnych trunkach dopełnił spacer po okolicznej winnicy.

Antico Borgo di Tabiano Castello
Ostatni dzień naszej włoskiej podroży to zwiedzanie Tabiano Castello. To zamek w kompleksie osadzonym w zabytkowej osadzie wśród zielonych wzgórz prowincji Parma. Powstanie zamku datuje się na XI wiek, kiedy miał zostać wzniesiony na ruinach rzymskiej wioski. Przez wieki działając jako twierdza i będąc świadkiem historii, zabudowania Tabiano Castello zostały przekształcone w Relais de Charme – okazały gościniec. Przeprowadzona w pełnym poszanowaniu tradycji renowacja pozwoliła zachować unikalny klimat, który wyrósł na tradycji tego miejsca, jednocześnie zapewniając gościom pełen komfort wypoczynku. Mogliśmy podziwiać wyjątkową architekturę i delektować się atmosferą tego miejsca.

Modena – wisienka na włoskim torcie
Krótki pobyt w Modenie to wisienka na torcie naszego wyjazdu do regionu Emilia-Romania. To miasto, w którym trzeba umieć patrzeć. Nie wystarczy przejść ulicą, trzeba jeszcze zatrzymać się i spojrzeć w górę, żeby dostrzec piękne sztukaterie kamienic, rzeźbione filary, płaskorzeźby przedstawiające świętych, charakterystyczne w architekturze włoskiej łukowate podcienia kamienic i wąskie brukowane uliczki.

Echa podróży
Nasi goście, laureaci II edycji konkursu Jawor-Parkiet Design Awards dzielili się swoimi wrażeniami w mediach społecznościowych. Jak napisała Aneta Paruzel „cudna wyprawa... klimatyczne miejsca... zjawiskowe widoki... pyszna oryginalna włoska kuchnia i obłędne wino... a przede wszystkim wspaniali, serdeczni, otwarci ludzie...fantastyczna atmosfera, pozytywna energia i genialny flow...Nie byłoby tego bez nich... Prawdziwy chillout...Jeszcze raz bardzo dziękuję firmie Jawor-Parkiet za wyróżnienie, wspaniałą przygodę i niezapomniane chwile...”.

My także dziękujemy!

Ta podróż nadal trwa
Konkurs Jawor-Parkiet Design Awards przynosi korzyść na wielu płaszczyznach. Promuje wiedzę, kreatywność, rozwija naszą firmę, tworzy przyszłość designu i buduje silne relacje, dlatego już zapowiadamy, architekci, projektanci – Arrivederci!