Targi i eventy

realw

„Drewno jest dobre” – zrównoważony rozwój tematem najnowszej kampanii Real Wood

Real Wood to inicjatywa stowarzyszenia FEP (Europejskich Producentów Parkietów), do którego należy także Jawor-Parkiet. W swojej najnowszej kampanii pokazuje w prosty i przystępny sposób dlaczego wybór podłóg drewnianych wpisuje się w politykę zrównoważonego rozwoju.

W ramach swojej działalności, stowarzyszenie FEP zrzeszające europejskich producentów parkietów, krajowe stowarzyszenia parkieciarskie i dostawców dla przemysłu, powołało inicjatywę Real Wood. Jej głównym zadaniem jest reprezentowanie interesów branży producentów parkietów, które realizuje m.in. poprzez kampanie informacyjne oraz edukację. Zwraca uwagą na ekologiczne aspekty drewna i podłóg drewnianych oraz prezentuje działania, jakie branża podejmuje rzecz klimatu, środowiska naturalnego oraz jego zasobów. Zwraca uwagę m.in., że drewno w pełni nadaje się do recyklingu, może być ponownie wykorzystane, a ostatecznie przekształcone w bioenergię. Produkcja i obróbka drewna jest niezwykle energooszczędna, dzięki czemu produkty drzewne mają wyjątkowo korzystny bilans CO2. Ponadto drewno może być często stosowane jako substytut materiałów takich jak metal lub tworzywa sztuczne, których produkcja wymaga znacznie większych ilości energii.

Najnowsza kampania Real Wood pod hasłem „Wood is Good” – „Drewno jest dobre” stawia akcent na zrównoważony rozwój. Pokazuje w lekki i klarowny sposób zalety podłóg drewnianych oraz pomaga zrozumieć, na ile realnie można zmniejszyć emisję dwutlenku węgla do środowiska poprzez wybór podłóg z naturalnego drewna. Obok filmu, ciekawym uzupełnieniem kampanii edukacyjnej skoncentrowanej wokół zagadnienia zrównoważonego rozwoju, jest prosty kalkulator umieszczony na stronie www.realwood.eu. Wystarczy kliknąć, aby przekonać się w jak dużym zakresie wybór podłóg drewnianych może wpłynąć pozytywnie na środowisko.

Zobacz film promujący kampanię „Drewno jest dobre” zrealizowany przez Real Wood: