Targi i eventy

Projekt bez tytułu(165).png

Wygrała młodość i kreatywność!

W Mediolanie podczas Made Expo 2019 odbył się finał konkursu „Jawor-Parkiet Design Awards”. Spośród około 150 zgłoszeń i ponad 500 projektów nagrodzono i wyróżniono osiem. Jak podkreślają organizatorzy, „konkurs wygrali młodzi projektanci, ze świeżym spojrzeniem na aranżację wnętrz. Oni zyskali możliwość zaprezentowania się branży, a my możemy ich wspierać w zawodowym rozwoju i być ambasadorem designu”.
Złota Ósemka
Organizator konkursu zaprosił ośmioro finalistów konkursu do Mediolanu. Właśnie tam od 13 do 16 marca odbywały się Made Expo 2019, międzynarodowe targi architektury i przemysłu budowlanego. Kreatywność prac konkursowych wymagała właściwej oprawy, dlatego uroczystość wręczenia nagród i wyróżnień odbyła się w designerskim miejscu - restauracji Ceresio 7, na szczycie wspaniałego tarasu historycznego budynku Enel, domu grupy Dsquared2. Mieszcząca się na czwartym piętrze zabytkowego pałacu restauracja łączy w sobie zastosowanie mosiądzu, marmuru, drewna, kolorów  w stylu vintage. Widok Mediolanu uzupełnia doskonała kuchnia reinterpretująca włoskie klasyki ze współczesnym akcentem prosto z Przewodnika Michelin.
Jak podkreślił Janusz Gawiński Dyrektor Generalny Jawor-Parkiet  - Uczestnicy konkursu w momencie oceniania prac byli dla jurorów anonimowi. Dlatego ci mogli tylko patrzeć na projekt tu i teraz, a nie odwoływać się do wcześniejszych dokonań designera, jego nazwiska. W efekcie nasz konkurs wygrali ludzie młodzi, nowi w środowisku. To świeże spojrzenie na design jest dla nas bardzo ważne. Spełniła się także idea konkursu. Chcieliśmy  wspierać rozpoczynających karierę w branży i być ambasadorem designu na wysokim poziomie.
To, co podkreślali zwycięzcy konkursu Jawor-Parkiet Design Awards, był on szansą na zaprezentowanie się w środowisku, pokazanie swojego, często nowego spojrzenia na temat aranżacji wnętrz, nawiązanie nowych relacji biznesowych.
Zwycięzca konkursu Jan Stępień tak podsumował finał konkursu - Wyjazd do Mediolanu był niezapomnianym przeżyciem. Oprócz zachwycającej architektury miasta, włoskiego stylu życia i przepysznego jedzenia miałem okazje poznać wiele osób z branży architektonicznej.
Po wręczeniu nagród, wszyscy mieli okazję świętować swoje zwycięstwo w kultowym klubie Just Cavalli Milano.

Prace konkursowe i efekt pozytywnego zaskoczenia
Otrzymując prace konkursowe byliśmy mile zaskoczeni kreatywnością, ale nie w kontekście zastosowania podłogi do konkretnego wnętrza, ale podejścia architektów do produktu generalnie np. na potrzeby swojego projektu z naszych tekstur graficznie zbudowali nową deskę – podsumował Sebastian Sklepik Specjalista ds. kluczowych klientów firmy Jawor-Parkiet. W kolekcji Retro nie mamy wzoru Chevron, jednak dla designerów nie był to problem. Podobał im się kolor, faktura, więc stworzyli nowe rozwiązanie aranżacyjne dla tej kolekcji.
W konkursowych projektach mogliśmy dostrzec odwagę w łączeniu kolorów, odcieni. Jest to coraz bardziej popularny trend - mieszanie kilku kolorów na jednej podłodze. Miks barw w tej samej gamie kolorystycznej w połączeniu z innymi elementami wystroju pomieszczenia dawał wyjątkowy efekt.

Z czym najczęściej łączymy podłogi drewniane?
Podczas oceny prac konkursowych widać było, że projektanci dość często uznawali, że produkt naturalny – podłoga drewniana – w przestrzeni doskonale harmonizuje z wnętrzami starych kamienic czy loftów. Nie oznacza to rezygnacji z połączenia nowoczesnego budownictwa z naturalnym drewnem. Najwięcej projektów przedstawiało aranżację salonu i sypialni.

Podłoga-ściana-sufit
Wykorzystanie parkietu czy desek podłogowych na powierzchni sufitu, ściany i podłogi także przebijało się wśród zgłoszonych projektów. Ciekawie prezentowały się rozwiązania pozwalające uzyskać efekt powiększenia pomieszczenia np. poprzez płynne połączenie drewna na drzwiach z drewnem na pobliskiej ścianie.

Projektanci wybierali Retro, a co jury?
Kolekcją, z której najczęściej korzystali w swoich projektach designerzy, była Retro Collection. Łączenie tekstur i wybarwień z Pure Line, Brusherd Line czy Handmade Line było najbardziej popularne, co świadczy o wielkich możliwościach aranżacyjnych tej kolekcji premium  Jawor-Parkiet.
W skład jury wchodzili architekci, znawcy sztuki aranżacji wnętrz oraz przedstawiciele organizatora konkurs. Obrady były burzliwe, stawialiśmy na różne projekty. Każdy z nas brał pod uwagę coś innego. Ważne, oprócz aspektów technicznych, było to co podkreślał architekt zasiadający w jury, czyli jak cały wystrój pomieszczenia harmonizował z podłogą. Istotnym kryterium było też to, czy w prezentowanym wnętrzu jest powietrze, przestrzeń, która pozwalałaby w nim „oddychać”, dobrze funkcjonować – podsumował Sebastian Sklepik.

Udział w konkursie – obustronne korzyści
Jako firma widzimy szereg korzyści z organizacji konkursu. Jego efektem są wspaniałe wizualizacje, które na pewno wspomogą sprzedaż naszych podłóg – powiedział Grzegorz Sadowski Dyrektor Handlowy Jawor-Parkiet. Ale co ważniejsze, otrzymaliśmy od uczestników konkursu wiele inspiracji do tworzenia nowych kolorów produktów, czy kompozycji produktów.

Wyniki konkursu i zwycięskie projekty na https://jawor-parkiet.pl/jawor-parkiet-designawards/wyniki-konkursu.html.